Molnbaserat affärssystem för små och medelstora företag

En ekonomiplattform - allt du behöver

Automatisera och förenkla ditt jobbliv med smarta funktioner för bokföring, fakturering, lön, deklaration, tid- och projekthantering.

Man med ikoner som visar affärssystem för småföretagare.
Affärssystem illustration av delarna.

Allt lirar i Spiris affärssystem

Spiris affärssystem låter dig ta över kontrollpanelen och effektivisera jobbet med smarta processer. En ekonomiplattform där det mesta av jobbet sköts automatiskt, så att du får mer tid över till att fokusera på det du brinner för.

Funktioner i affärssystemet som passar dig

Betala bara för det du använder

Ett prisvärt molnbaserat affärssystem där du plockar ihop de bitarna du vill ha och betalar för de funktioner du behöver. Välj bland bokföring, fakturering, lön, deklaration, tid- och projekthantering. Du kan också välja bland massor av funktioner från andra leverantörer, som kopplas på. 

Du behöver faktiskt inte ens veta vad du behöver, utan berätta så hur du jobbar så föreslår vi den smartaste kombinationen för dig.

Komplett affärssystem anpassat för dig

Spiris Ekonomiplattform

Snacka med oss för att hitta din kombination. Du betalar bara för det du behöver.

  • Bokföring & fakturering
  • Tid- & projekthantering
  • Lön
  • Skatt & Bokslut
  • Hundratals integrationer
  • ... och mycket mer
Molnbaserade affärssystem från Spiris fick toppbetyg.

Populäraste affärssystemet för småföretagare

Visste du att våra affärssystem tillhör de populäraste alternativen för småföretagare under 2025? Det visar en kartläggning som jämförelsesajten Business With har gjort. Så nu vet du!

Koppla på perfektion

Vår plattform samarbetar perfekt med massor av smarta funktioner och integrationer. Vi har till exempel kopplingar till din bank, kassalösningar eller lagerhantering. Bra va?

Se alla valbara funktioner och integrationer

Logotyp Mowin
Logotyp sharespine
Logotyp Oxceed
Logotyp Real fastighetsförvaltning
Logotyp Winvoice
Logotyp Woo Commerce

Anpassa smart efter just din bransch

Vanliga frågor om vårt affärssystem för småföretag

Oavsett vilken leverantör du byter ifrån så hjälper vi dig att hitta en skräddarsydd lösning hos oss. Vi hjälper även med implementeringen, integrationen mellan diverse system och tredjepartslösningar samt överflytten av data. Samtidigt får du också en genomgång i ditt nya affärssystem. Detta är givetvis gratis när du vill köpa nytt affärssystem från oss.

Ett affärssystem, på engelska ERP (Enterprise Resource Planning), är ett system som innehåller flera olika funktioner som kan integreras med andra IT-system. Syftet med affärssystemet är att hantera företagets information, ekonomistyrning och administration.

Ett ERP-system har ofta flera moduler som innehåller stöd för order- och lagerbehandling, bokföring, kund- och leverantörsreskontra, resursplanering, produktionsplanering, inköp, personal- och löneadministration samt tidsredovisning.

Vi går tillsammans igenom hur din verksamhet ser ut i dag och kommer fram till vilken lösning som passar just ditt företag bäst. Det lönar sig att göra lite research på egen hand, till exempel att kartlägga var flaskhalsarna i verksamheten finns – manuella processer som står i vägen för ökad produktivitet. Detta blir ditt underlag som du kan använda för att hitta rätt sammansättning av modulerna i ditt nya affärssystem.

Hos oss betalar du inte för en lösning som innehåller mer funktionalitet än vad du har behov av, snarare ska de funktioner du behöver vara så vassa och nära din verksamhet som det är möjligt. 

Som kund i vårt molnbaserade affärssystem ingår support gratis. Du måste heller inte betala extra för uppdateringar med ny funktionalitet. 

Ett bra och modernt affärssystem bör garantera att du får hjälp när du behöver den, men lika viktigt är det att du har ett affärssystem som alltid är uppdaterat enligt gällande lagar och regler.

Vissa leverantörer delar upp support och underhåll på två separata fakturor med olika innehåll. Hos oss ingår support i abonnemanget!

Beroende på hur komplexa dina behov är så kan du behöva skräddarsy ett affärssystem en hel del. Det är också tanken, men det innebär ju såklart även att man kan behöva hjälp med implementeringen för att få allt att lira. Du kan vara trygg med att vi hjälper dig hela vägen!

Många verksamheter väljer att outsourca delar av eller hela redovisningsjobbet till en redovisningsbyrå. Anledningen är enkel, speciellt bland mindre företag; du kan spara tid och arbete som du hellre lägger på din kärnverksamhet. Däremot blir det såklart en ökad kostnad jämfört med om du själv sköter bokföring, löner och redovisning.

Oavsett om du avser att sköta det mesta själv eller vill lägga ut det administrativa delvis eller helt på en byrå, kan du vara säker på att det finns en gedigen uppsättning av partners till Spiris som du kan använda. Dessa redovisningskonsulter är vana att arbeta i våra molnbaserade produkter. 

Det är svårt att sätta ett listpris, eftersom varje företags behov är unikt. Samtidigt vågar vi lova att vi står oss väldigt bra prismässigt på marknaden! Snacka med oss så hjälper vi dig hitta rätt.

Till skillnad från merparten av de olika affärssystem på svenska marknaden, som främst riktar sig till stora företag, är Spiris ekonomiplattform anpassad för småföretag. Detta innebär att du hos oss inte behöver betala onödigt mycket för funktionalitet du kanske inte behöver. Samtidigt vet du att du kan köpa till fler funktioner, som exempelvis lager, CRM eller logistik, i takt med att behoven växer i företaget. 

Kontakta oss

Kvinna med stjärnor och hjärta.

Vi hjälper dig att välja funktioner i ditt affärssystem.

Vi hjälper dig att sätta ihop ett smart affärssystem där du får mycket för pengarna. Just det du behöver för att lösa ditt vardagspussel.