

Klarna Basic
En helt automatiserad integration för återrapportering av Klarna utbetalningar.
Fungerar tillsammans med
- Bokföring & Fakturering
Kategori
- Betallösningar för e-handel
Kontakt
Support
Klarna Basic
Slipp den manuella hanteringen av återrapporteringen från Klarna försäljning och låt vår integration göra jobbet åt dig!
Denna koppling är för dig som redan har kundfakturorna registrerade i Spiris och vill att återrapporteringen hanteras automatiskt, alltså att kundfakturorna markeras som betalda.
Funktioner:
- Automatisk återrapportering av Klarna fakturor
- Automatisk kontering av Klarnas avgifter+moms
- Hantering av krediter/returer
- Valutastöd
- Stödjer Klarna Checkout V3
OBS!
För att matchningen ska fungera krävs det att:
1. Din webbutiks ordernummer finns i Spiris kolumn ”Er referens” .
2. Det finns en kreditfaktura i Spiris på ordern.
*Notera att kopplingen är per butik. Om du har många butiker så är du välkommen att kontakta oss för offert.

Kom igång
Så här gör du för att komma igång:
1. Köp integrationen via www.automatiseramera.se.
2. Du får inloggningsuppgifter till din Kundportal via mejl.
3. Hämta ut SFTP och API credentials från Klarna portalen. Du behöver dessa vid uppsättningen av integrationen.
4. Logga in i Automatisera Mera portalen och genomför uppsättningen av din nya integration.
5. Klart! Nu är kopplingen mellan ditt Klarna och Spiris slutförd och du kan luta dig tillbaka och aldrig mer behöva tänka på återrapportering av kundfakturorna. Allt sköts nu automatiskt.