Logotyper för Automatisera Mera och Klarna

Klarna Plus

Automatiserad lösning för löpande bokföring av försäljning via Klarna Checkout.

Fungerar tillsammans med

  • Bokföring & Fakturering

Kategori

  • Betallösningar för e-handel

Kontakt

Support

Klarna Plus

Slipp manuell hantering av den löpande bokföringen från din Klarna försäljning och låt vår integration göra jobbet åt dig!
 

Denna koppling är för dig som inte har kundfakturorna registrerade i Spiris och vill att  både bokföring av kundfakturor samt avräkningen hanteras automatiskt, alltså markera fakturorna som betalda.

Funktioner:

  • Skapar kunder
  • Skapar kundfakturan i Spiris
  • Automatisk återrapportering av Klarna fakturor
  • Automatisk kontering av Klarnas avgifter+ moms
  • Valutastöd
  • Hantering av returer/krediter
  • Stödjer Klarna Checkout V3
     
     

OBS!

* Notera att kopplingen är per butik. Om du har många butiker så är du välkommen att kontakta oss för offert.

Bild på gränssnitt för Automatisera mera

Kom igång

Så här gör du för att komma igång:

1. Köp  integrationen via www.automatiseramera.se.
2. Du får inloggningsuppgifter till din Kundportal via mejl. 
3. Hämta ut SFTP och API credentials från Klarna portalen. Du behöver dessa vid uppsättningen av integrationen.
4. Logga in i Automatisera Mera portalen och genomför uppsättningen av din nya integration. 
5. Klart! Nu är kopplingen mellan ditt Klarna och Spiris slutförd och du kan luta dig tillbaka och aldrig mer behöva tänka på återrapportering av kundfakturorna. Allt sköts nu automatiskt.