Logotype ResultFinans.

Resultat Finans AB

När du vill få betalt i tid! Skicka fakturan med oss, vi gör resten! Vi har koppling till Spiris på webben samt Spiris Administration

Fungerar tillsammans med

  • Bokföring & Fakturering

Kategori

  • Avtalsfakturering
  • Faktura-påminnelser-inkasso
  • Finansiering/Factoring

Kontakt

Support

Resultat Finans AB

Så får du betalt!

Skicka fakturorna till oss via Spiris integration till Resultat Finans. Vi arbetar dagligen med ert kravarbete, vi skickar påminnelser och inkasso. Vi återrapporterar direkt in i Spiris när du fått betalt.

Innan ärendet går vidare till Kronofogden skickar vi ut det vi kallar för varningsbrev. Varningsbrevet har rubriken Undvik betalningsanmärkning. Gäldenären uppmanas då att ta kontakt med oss om de har svårt att betala för att hitta en lösning tillsammans; tex genom att upprätta en amorteringsplan. För de fall vi ej erhåller betalning eller kommer överens om hur betalning ska ske gör vi en solvensbedömning och därefter tar vi beslut om fordran ska gå till Kronofogden eller annan åtgärd, detta är beroende på fordrans art, storlek samt mottagarens ställning m.m.

Fakturaservice fördel jämfört med ett vanligt inkassoavtal är att vi bevakar fordran från början och vi kommer tidigt in i processen innan summarisk process hos Kronofogden påbörjas. Detta gör att du får betalt för dina fakturor tidigare, ditt administrativa arbete blir nästan minimalt och vi driver detta åt dig för en bättre relation mellan dig och din kund då ni kan fokusera på affärerna och vi på att få betalt för fakturorna.

Support och kommunikation

Det är enkelt att koppla ihop ditt Spiris med Resultat Finans. Vår support hjälper dig gärna, det är bara några klick bort.

Vi anpassar kravflödet efter din bransch. Du kan även välja att få rapporter mailade till dig innan dina kunder står inför betalningsföreläggande alternativt om du vill skickar vi rapporter om vilka kunder som hamnat på t.ex. inkasso eller annan del i kravkedjan som du själv väljer.

Du slipper att ta hand om dina kunders frågor om gällande betalningar och fakturor. Det ingåri tjänsten. Vår kundtjänst skickar t.ex. ut fakturor igen om de inte mottagit den tidigare. Vi kan hjälpa till med amorteringsplan så att de får dela upp betalningen, givetvis aviserar vi ut dagarna innan betalning ska ske så att din kund ej glömmer bort att betala enligt uppgörelse.

Våra handläggare och jurister hjälper dig

Om din kund inte betalar eller bestrider fakturan hjälper vi givetvis till även med det. Vi har ett effektivt bestridandeflöde inbyggt i våra system som gör allt för att minimera bestridande och därmed långa processer. Din kund får lämna ett skriftligt bestridande där det tydligt framgår vad som upplevs som felaktigt. Du får informationen till dig och har möjlighet att överbrygga eventuell missuppfattning eller finna en lösning tillsammans med din kund. Givetvis får du råd av våra jurister om det behövs. Om du ej lyckas nå en lösning med din kund så tar våra jurister vid och om det mot all förmodan behövs går vi vidare rättsligt för att du ska få betalt.

Skulle vi mot förmodan ej lyckas få betalt för någon av dina fakturor efter att vi gjort alla åtgärder vi bedömer relevanta för att få betalt för just din faktura och konstaterar att kunden inom de närmsta två åren ej kan betala. Då fortsätter vi att bevaka fordran för att se om förändring sker i kundens betalningsförmåga samt skickar efterbevakningsbrev för att fordran ej ska preskriberas.

Med denna tjänst ökar du sannolikheten för att få betalt för alla fakturor och därmed undvika kundförluster.

Gränssnitt över hur det ser ut i datorn.

Kom igång

Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång!