En grävmaskin och en mobiltelefon som visar gränssnittet i SmartDok.

SmartDok

Komplett system för rapportering och projektdokumentation.

Fungerar tillsammans med

  • Bokföring & Fakturering

Kategori

  • Arbetsorder
  • Tid/Projekt

Kontakt

Support

SmartDok

SmartDok – ett projektverktyg särskilt anpassat för maskinentreprenörer, bygg- och anläggningsbranschen.
I SmartDok registrerar du bland annat man- och maskintimmar, material, transport, KMA-dokumentation och vägunderhåll.

Så här fungerar det

Allt du registrerar i SmartDok-appen förs automatiskt över till Spiris. Användarvänligt, tidsbesparande och helt utan mellanhänder.

  • Timmar och material – När anställda registrerar timmar och material på projekt i SmartDok och dessa registreringar är med i fakturaunderlaget överförs denna information automatiskt till Spiris. Detta skapar grunden för fakturering och lönehantering.
  • Projekt – Projekt som skapas i SmartDok kan kopplas till motsvarande projekt i Spiris. Detta ger en bra överblick över ekonomin för de enskilda projekten direkt i bokföringsprogrammet.
  • Kunder – Kundregister synkroniseras mellan systemen. Detta säkerställer att du alltid har uppdaterad information på båda ställen och undviker dubbelarbete.
  • Fakturering – Utifrån registrerade timmar och material i SmartDok kan du enkelt skapa fakturaunderlag som automatiskt skapar icke bokförda fakturor i Spiris.
  • Leverantörsfakturor – Du kan automatiskt importera leverantörsfakturor till SmartDok från Spiris. Detta underlättar hanteringen av inkommande fakturor och minskar det manuella arbetet.

Från registrering till färdig faktura:
När du godkänt allt du vill ta betalt för i SmartDok (timmar, material m.m.) skapas automatiskt en faktura i Spiris. Allt specificeras på radnivå med rätt antal och pris – enkelt och smärtfritt!