
Tredjepartslösningar
Har du behov av specialanpassning för din bransch finns massor av möjligheter med tredjepartslösningar för exempelvis kassasystem, säljstöd och fakturaunderlag och attest.
Att skicka och ta emot fakturor kan vara tidskrävande. Därför erbjuder vi en smidigare och snabbare fakturahantering.
När du skickar dina fakturor digitalt kan du alltid vara helt säker på att din kund får sin faktura. Det är det snabbaste, säkraste och mest miljövänliga sättet att skicka fakturor. Om din kund vill ta emot papperfakturor så kan du välja att skicka fakturan som brev. Den lämnar dig som en e-faktura och vi ser till att kunden får den som en pappersfaktura.
Med Spiris kan du enkelt skicka dina fakturor digitalt även till privatpersoner via Kivra. Din kund får fakturan direkt i Kivra-brevlådan. Med en notis i både mejl och app. Om din kund inte kan ta emot fakturor via Kivra kan du ändå skicka fakturan så ser vi till att den levereras som en pappersfaktura. Smidigt och billigare än ett porto.
När du tar emot dina fakturor som e-faktura kan du spara mycket tid på att slippa knappa in alla fakturafält för hand. Och du minskar risken för fel. Om din leverantör väljer att skicka sina fakturor som brev kan du låta dem gå via vår skanningscentral för att få dem som e-fakturor direkt.
Händer det att dina kunder inte betalar i tid eller vet du inte hur du ska hantera det om situationen skulle uppstå? Med påminnelsehanteringen skickar du enkelt över fakturan till Spiris och låter oss ta hand om påminnelserna, så klart med din kundrelation i fokus.
Med Spiris kan du smidigt sälja fakturor och få pengarna snabbt. Du minskar risken att inte få betalt samtidigt som du effektiviserar din fakturering. Du väljer vilka fakturor du vill sälja och pengarna finns på ditt konto redan nästa bankdag. Bokföringen sker automatiskt. Spiris övertar fakturan och hanterar resten schysst och proffsigt mot din kund.
Tar du emot mycket fakturor varje månad som behöver skickas ut till olika personer för att attesteras? Winvoice kan hjälpa dig att spara mycket tid varje månad. Alla fakturor går direkt in i Winvoice och med hjälp av föruppsatta regler skickas attesten automatiskt ut via mejl till rätt person för attestering. Som sedan kan godkänna via dator, telefon eller surfplatta. Smidigare attesteringsprocess kan ni inte få.
Räkna ut hur mycket du kan spara med elektronisk fakturahantering. Kalkylen är baserad på kostnaden för uppskattad tid som manuell hantering av pappersfakturor kräver, jämfört med kostnaden för uppskattad tid för digital fakturering i Spiris.
Detta är vad du sparar per månad:
14:45 timmar:minuter
5 478 kronor
Har du behov av specialanpassning för din bransch finns massor av möjligheter med tredjepartslösningar för exempelvis kassasystem, säljstöd och fakturaunderlag och attest.
Du kan dra nytta av alla fördelar med digital fakturering både för byrån och för dina klienter. Skicka och ta emot digitala fakturor direkt i ditt program. Du kontrollerar och konterar fakturorna som vanligt, enda skillnaden är att du slipper tidskrävande manuella arbetsuppgifter.
Vanliga frågor om elektronisk fakturahantering
Ja, vi hjälper dig igång på en mängd olika sätt. Vi erbjuder snabbutbildningar med vår support och olika instruktionsfilmer. Du kan dessutom anlita hjälp med bokföring om du skulle köra fast eller helt enkelt vill lägga ut bokföringen på ett proffs.
Du kan få hjälp på telefon, eller av vår grymma AI-assistent som är alltid på jobbet dygnet runt, varje dag. Support ingår gratis vid köp av bokföringsprogrammet.
Vi erbjuder dessutom som enda leverantör på marknaden ett stort supportforum, där du kan få hjälp med allt ifrån bokföring till tekniska tips. Där kommer du i också i kontakt med andra företagare med liknande funderingar som du!
Ja, Spiris anpassar sig efter vilken bolagsform du har. Det är alltså lika mycket ett bokföringsprogram för enskild firma som för ett större eller mindre aktiebolag eller förening.
Kul att du vill byta bokföringsprogram för företagets ekonomi. Oavsett vilket bokföringsprogram du byter ifrån så hjälper vi dig hela vägen, och det är faktiskt ganska enkelt. Du får hjälp att föra över uppgifter och en personlig genomgång av grunderna. Detta är såklart kostnadsfritt för att du ska komma igång smidigt och känna dig trygg hos oss. Vill du veta mer eller faktiskt boka en personlig genomgång kan du kika här.
Kontakta oss direkt eller boka gratis rådgivning på en tid som passar dig. Välkommen.