
Tidrapport enkelt i appen
Med Spiris kan du och dina anställda göra tidrapporteringen på språng, direkt i vår app.
Spara tid för ALLA anställda
Anställda, både timavlönade och månadsavlönade, rapporterar enkelt sin arbetstid, frånvaro, övertid, tillägg och interntid, antingen på webben eller direkt i appen, och får eventuell ersättning på lönen. Du väljer själv vilka anställda som ska tidrapportera mot order för debitering av kund. På några sekunder får du en komplett rapport på alla timmar, avvikelser och tillägg – utan att behöva krångla med penna och papper!
I appen kan du även hantera hela arbetsordern och fota/spara viktiga bilagor. Smidigt för alla!
Prova appen gratis
Du får vår tidrapportering-app gratis när du använder tid- och projektplanering från Spiris.
- Skapa ett testkonto här
- Gå dit appar finns.
- Ladda ner appen på din mobil.

Rapportering av utlägg och kvitton i appen
Med appen får du också smart hantering av dina utlägg och kvitton, där du kan lägga in företagskvitton och utlägg direkt när du gör ett inköp till företaget.
Få med alla kostnader
Fota och registrera kvittot i ett svep direkt och få med alla kostnader. På så sätt slipper du gå igenom en stor hög kvitton varje månad. Och du slipper tappa bort kvitton! Attesteringen går också lekande enkelt – samtliga registrerade kvitton skickas automatiskt till ansvarig som godkänner med några knapptryckningar.
Sparar tid för alla
Detta sparar tid både för dig som slipper tjata om skrynkliga kvitton och som ibland får registrera i efterhand. Men också för alla anställda som kan rapportera kvitton direkt och slipper spara dem i plånboken till slutet av månaden.
"Funkar appen för mig?"
Fler funktioner i appen som vi bara måste nämna
Komplett tidrapportsapp med arbetsorder
Styr det dagliga arbetet med smart funktionalitet för arbetsordrar. Appen skickar tydliga instruktioner till personalen, som i sin tur enkelt kan tidrapportera och dokumentera för det specifika uppdraget.
Kartfunktionalitet
Appen innehåller smart kartfunktionalitet – skicka koordinaterna för dagens arbetsplats till dina medarbetare!
Stöd för ÄTA-arbeten
Appen har också fullt stöd för ÄTA-arbeten, vilket innebär att eventuella ändringar eller tillägg blir enkla att hantera. I samband med att en avvikelse uppstår skapar du enkelt en ny arbetsorder, komplett med all dokumentation och tillhörande tidrapportering. I appen, direkt på plats!
Alla kontakter i samma app
Nå snabbt alla kunder, medarbetare och andra viktiga kontakter direkt från appen. Gränssnittet gör att du blixtsnabbt kan ringa, maila eller sms:a den du behöver nå i stunden.
Mobil projekthantering
Få koll och styr alla företagets pågående projekt även när du inte är på kontoret. Appen låter dig få full inblick i varje projekt med en lättöverskådlig projekttavla, där du snabbt får en bild av hur pågående och kommande aktiviteter i projektet. Vill du justera något i projektet gör du det enkelt genom drag and drop, och vill du skapa nya eller klarmarkera uppgifter går det lika enkelt. Det kallar vi mobil projekthantering!
Alltid uppdaterad på väg till uppdraget
Med mobilen i fickan håller du dig uppdaterad med den senaste informationen om uppdraget och kunden. Du har full tillgång till arbetsplatsbeskrivningar, arbetsordrar och kontaktlistor, direkt i tidrapporteringsappen.
Vanliga frågor om vår app för tidredovisning
Jajemen! Appen funkar finfint både på Android och iOS!
Appen ingår gratis när du köper tid- och projektplanering från Spiris.
En del funktioner finns bara i desktop-versionen av Spiris, men många av våra kunder klarar sig bara med mobilappen. Allt beror på vilket behov ditt företag har.
Ja, det kan du! Du måste först skapa ett testkonto för tid- och projektplanering. Skapa gratis testkonto här. När du satt igång ditt konto kan du ladda ner appen och köra igång! Du kan prova gratis i 14 dagar.

Kan vi hjälpa dig?
Vill du veta mer om hur Tid & Projektplanering i Spiris kan hjälpa dig? Ring oss. Du kan också boka in dig på på en digital visning. Det är helt kostnadsfritt och vi visar alla de smartaste funktionerna.