Boka specialisthjälp

Våra erfarna specialister skräddarsyr ett utbildningsupplägg och innehåll som passar dina behov och utmaningar.

Det här får du med specialisthjälpen

Hjälp i löneprocessen

Vi hjälper dig med alla typer av frågor som du stöter på i det löpande lönearbetet. Från beräkningar och korrigeringar till att göra inställningar för egna lönearter, ackumulatorer, scheman och avtal - för att lönearbetet ska gå så smidigt som möjligt för dig och dina anställda!

ALLT gällande semester

Vi vet att det är svårt, men vi stöttar dig i allt gällande beräkningar, inställningar och avtalstolkningar när det kommer till semester. Självklart är vi med dig när du gör semesterårsavslut och ser till att semesterlönen stämmer för de anställda.

Retroaktiv löneberäkning

Vi hjälper dig med löneökningarna genom rutinen för retroaktiv löneberäkning. Vi ser till att uppgifterna blir rätt så att du kan vara säker på att alla nya löner stämmer, att semestervärden uppdateras korrekt och får det rätt på lönekörningen.

Statistik och rapportering

Vi hjälper dig att få all rapportering på plats. Dels det som ska göras månadsvis, men självklart också det som du endast gör en gång om året. Så som Fora, Collectum, statistik och andra uppgifter till bokslutet.

Digitalisering

För att minska det manuella jobbet i lönearbetet guidar vi dig rätt bland våra digitala funktioner, t ex appen Spiris Anställd där de anställda själva registrerar sina tider och avvikelser. Vi hjälper självklart till med anpassningar för att samarbetet med din kund ska bli så enkelt som möjligt.

Arbetstidsförkortning och arbetstidskonto

För att de anställdas avsättningar och tidbanker ska stämma är vi med dig hela vägen när du ska göra inställningar för arbetstidsförkortning eller arbetstidskonto. Vi hjälper såklart till att tolka avtalen om de är krångliga.

Denna kalender är skapad av BokaMera logo BokaMera, ett bokningssystem hos Spiris.

Vanliga frågor

Nästan allt faktiskt! Våra specialister är flexibla och hjälper till med det mesta gällande löneområdet. Semesterberäkning, inställningar för avtal, digitalisering är bara några exempel.

När du behöver hjälp utanför det supporten kan hjälpa dig med är specialisthjälpen en god investering - oavsett om du är en ny eller mer erfaren användare.

Du bokar en tid som passar dig. Vi ringer upp på den avtalade tiden och delar skärm med dig via programmet Teamviewer samtidigt som vi går igenom dina frågor. Innan bokningstillfället ska du ha laddat ner Teamviewer via: https://www.898.tv/vismatv

Har du bokat Specialisthjälp ska du av/omboka senast 12 h före avtalad tid, och har du bokat Kom igång-hjäp ska du av/omboka senast 24 h före avtalad tid.

Av/ombokning gör du till: [email protected]