
Allt som rör kundens faktura
I Tid & Projektplanering samlas allt som rör din fakturering. Både arbetstider, kvitton, materialåtgång, maskinuthyrning, körjournaler men även ÄTA-arbeten. Och mycket mer.
Fakturering med anpassning
Välj själv hur detaljerad fakturan ska vara. Den kan summeras per artikel, person, aktivitet eller datum. Du kan också lägga till kommentarer på varje faktura som din kund kan behöva. Vips så är kundens faktura redo!
Du bestämmer själv hur mycket information som ska visas på fakturan och om du vill att ordern avslutas efter fakturering.

Upp- och nedskrivningar?
Jobbar du mycket med upp- och nedskrivningar finns det en smidig funktion som hjälper dig. Ändringarna som görs vid faktureringen kommer då att synkas med ordern och all information blir korrekt.
Vill du fakturera din kund senare så tas tiden bort och kommer med vid nästa fakturering istället.
Tid
249 kr/mån
- Tidredovisning för faktura- och löneunderlag
- Projekthantering
- Fullfjädrad app
- Enkel uppföljning
Tid & Projektplanering
399 kr/mån
Allt från Tid
- Komplett projekthantering
- Verktyg för planering av din personal
- Överblick över hela säljprocessen
- Offerter med digital signering
- Lagra dokument digitalt
- Budget, uppföljning, utvärdering och analys
Fler funktioner i vårt tidrapporteringssystem som vi bara måste nämna
Körjournal, förmånsbil & traktamente
Det är supersmidigt att rapportera traktamente. Du kan fylla i körningen med företagsbilen och ange hur många mil av resan som ska faktureras till kund eller läggas på lönen. Det finns också stöd för att ta ut körjournaler så du får en överblick på hur mycket bilen används för tjänstekörning.
Jobba med attest
Säg hej till superenkelt attestflöde. Du ställer in vem som attesterar eller om anställda har eget attestansvar. Sen skickas all attestering till rätt person. Busenkelt! Och du kan vara säker på att all tidrapportering, utlägg och kvitton går igenom rätt attestflöde innan det faktureras eller betalas ut.
Snabba löne- & fakturaunderlag
När tidrapporter, resor och utlägg är klara och godkända exporterar du enkelt in ett färdigt löneunderlag till Lön eller fakturaunderlag till Bokföring & Fakturering. Detta innebär att du slipper lägga många timmar på att tjata på anställda, räkna på postit-lappar eller dubbelkolla anställdas tidrapport.
Artikelregister & prislistor
De vanligaste artiklarna finns redan, som t.ex. tid, material, tillägg, maskiner och utrustning samt resa och traktamente. Du kan justera priser på artiklar och ange om de endast ska gälla specifika kunder eller projekt. Och du, du kan enkelt importera artikelregister från de flesta ekonomisystem på marknaden. Perfekt för dig som redan arbetat upp ett artikelregister!

Fixa underlaget i mobilen
När anställda registrerar alla sin tider, kvitton, utlägg, maskinuthyrning och allt annat direkt i mobilen blir fakturaunderlaget korrekt med en gång. All information och alla uppgifter är redan klar och synkar direkt med programmet.
Dessutom har alla sin mobil nära till hands. (Oftast iallafall.)
Vanliga frågor
om Tid- och projektplanering i Spiris
Tid- och projektplaneringen i Spiris har en rad olika funktioner, och vi kan inte nämna alla. Men här kan du läsa mer om några av de mest populära funktionerna.
För att köpa direkt skapar du enkelt ett gratiskonto först. Sen kan du göra ditt köp direkt inne i programmet.
Klicka här för att logga in i din Tid- & Projektplanering.
Ja, det stämmer. Visma Spcs har nu blivit Spiris och så har även vårt projekthanteringssystem.
För dig som redovisningskonsult rekommenderar vi att du köper vårt byråpaket Smarta Byrån där du kan lägga till Tid & Projektplanering och samarbeta med din kund kostnadsfritt via partnerportalen. I paketet ingår dessutom alla våra populära funktioner som bokföring, fakturering och byråstöd.
Spiris erbjuder två funktioner beroende på vilka projekt ditt företag arbetar med. Båda alternativen används med fördel ihop med bokföringen i Spiris. Det går också att använda fristående, med inläsning av bokföringsdata från ditt bokföringsprogram via en SIE-fil.
Ja, vi kommer att hjälpa dig igång med din projekthantering på en mängd olika sätt. Det finns många sätt, bland annat med introduktionskurs, snabbutbildning med vår support och instruktionsfilmer.
Du får självklart gratis support när du är kund hos Spiris. Vi kan hjälpa dig på telefon, via chatt eller om du ställer en fråga i vårt stora supportforum.
Spiris stödjer Enskild Firma och Aktiebolag (K2 och K3).
Vi stödjer för närvarande inte föreningar eller handelsbolag utan rekommenderar er att kontakta vår försäljningsavdelning på 0470-70 60 00 för att få veta mer om alternativ.

Kan vi hjälpa dig?
Vill du veta mer om hur Tid & Projektplanering i Spiris kan hjälpa dig? Ring oss. Du kan också boka in dig på på en digital visning. Det är helt kostnadsfritt och vi visar alla de smartaste funktionerna.