
Alla digitala avtal på samma ställe
Med ett smart avtalshanteringssystem som Tid & Projektplanering kommer många fördelar för ditt företag. Du får full koll på alla dina avtal och andra handlingar när du samlar allt på en digital plats och kan söka, filtrera och sortera som du vill. Du kan plocka fram dem när du vill och var du vill, både från datorn och från mobilen. Digital avtalshantering när det är som bäst.
Automatiska påminnelser
När du lägger upp dina avtal kan du lägga till både avtalsperioder, bevakningsdatum och uppsägningsperioder. Du kan då välja att få automatiska påminnelser när avtalen är på väg att löpa ut eller det är dags att förnya avtalen!

Digital avtalshantering med e-signering
Slipp posta avtal fram och tillbaka som ibland kräver både en och två påminnelser. Med digital avtalshantering skickar du dina avtal och andra handlingar (t.ex. anställningsavtal!) som PDF-dokument till den som ska signera.
Du ställer enkelt in vem som ska ha behörighet till dokumentet, vem som ska signera och i vilken ordning. Avtalen är i säkra händer och dokumenten signeras med hjälp av BankID så att du kan vara säker på att det är rätt person som signerar.

Hantera avtal i mobilen
Du har alltid tillgång till alla dina avtal direkt i mobilen. Supersmidigt när du är ute på jobb och snabbt ska kunna dubbelkolla något i ett avtal eller behöver diskutera avtalet med din kund. Digital avtalshantering i mobilen!
Tid
249 kr/mån
- Tidredovisning för faktura- och löneunderlag
- Projekthantering
- Fullfjädrad app
- Enkel uppföljning
Tid & Projektplanering
399 kr/mån
Allt från Tid
- Komplett projekthantering
- Verktyg för planering av din personal
- Överblick över hela säljprocessen
- Offerter med digital signering
- Lagra dokument digitalt
- Budget, uppföljning, utvärdering och analys
Fler funktioner som ger dig ditt bästa system för avtalshantering
Körjournal, förmånsbil & traktamente
Du kan fylla i körningen med företagsbilen och ange hur många mil av resan som ska faktureras till kund eller läggas på lönen. Du kan också ta ut körjournaler och få en överblick på hur mycket bilen används för tjänstekörning.
Jobba med attest
Säg hej till superenkelt attestflöde. Du ställer in vem som ska attestera eller om anställda gör det själva. Busenkelt! Och du kan vara säker på att allt går igenom rätt attestflöde innan det faktureras eller betalas ut på lönen.
Snabba löne- & fakturaunderlag
När tidrapporter, resor och utlägg är godkända exporterar du löneunderlag till Lön eller ett fakturaunderlag till Bokföring & Fakturering. Du slipper skicka påminnelser, räkna på postit-lappar eller dubbelkolla anställdas tidrapport.
Artikelregister & prislistor
Alla de vanligaste artiklarna finns redan t.ex. tid, material, tillägg, maskiner och utrustning samt resa och traktamente. Du kan justera priser på artiklar och ange om de endast ska gälla specifika kunder eller projekt. Du kan även enkelt importera artikelregister från andra system.
Vanliga frågor
om Tid- och projektplanering i Spiris
Tid- och projektplaneringen i Spiris har en rad olika funktioner, och vi kan inte nämna alla. Läs mer om några av de mest populära funktionerna:
För att köpa direkt skapar du enkelt ett gratiskonto först. Sen kan du göra ditt köp direkt inne i programmet.
Klicka här för att logga in i din Tid- & Projektplanering.
Ja, det stämmer. Visma Spcs har nu blivit Spiris och så har även vårt projekthanteringssystem.
För dig som redovisningskonsult rekommenderar vi att du köper vårt byråpaket Smarta Byrån där du kan lägga till Tid & Projektplanering och samarbeta med din kund kostnadsfritt via partnerportalen. I paketet ingår dessutom alla våra populära funktioner som bokföring, fakturering och byråstöd.
Spiris erbjuder två funktioner beroende på vilka projekt ditt företag arbetar med. Båda alternativen används med fördel ihop med bokföringen i Spiris. Det går också att använda fristående, med inläsning av bokföringsdata från ditt bokföringsprogram via en SIE-fil.
Ja, vi kommer att hjälpa dig igång med din projekthantering på en mängd olika sätt. Det finns många sätt, bland annat med introduktionskurs, snabbutbildning med vår support och instruktionsfilmer.
Du får självklart gratis support när du är kund hos Spiris. Vi kan hjälpa dig på telefon, via chatt eller om du ställer en fråga i vårt stora supportforum.
Spiris stödjer Enskild Firma och Aktiebolag (K2 och K3).
Vi stödjer för närvarande inte föreningar eller handelsbolag utan rekommenderar er att kontakta vår försäljningsavdelning på 0470-70 60 00 för att få veta mer om alternativ.

Kan vi hjälpa dig?
Vill du veta mer om hur Tid & Projektplanering i Spiris kan hjälpa dig? Ring oss. Du kan också boka in dig på på en digital visning. Det är helt kostnadsfritt och vi visar alla de smartaste funktionerna.