Supereffektivt säljstöd och CRM-system

Allt på samma plats

Hantera allt från första kontakt med kunden till offert, avslutad affär och genomfört uppdrag. Allt på ett enda ställe.

Mobil med effektivt säljstöd.
Illustration som visar försäljning.

Slarva inte bort potentiella kunder

Dina framtida kunder är de viktigaste du har, så slarva inte bort dem i olika pappershögar, anteckningar i mobilen eller i huvudet. Samla allt du behöver direkt i ditt säljstöd i Tid & Projektplanering. 

Smart säljstöd med Kanban

I säljstödet får du tillgång till en smart säljtavla, i form av Kanban, där du tydligt ser i vilket stadie dina affärsmöjligheter och framtida kunder befinner sig. Du följer affären från första kontakten via offertförfrågan och förhandling till vunnen affär. Hurra! 

Strukturera er egna säljpipe

Det är lätt att komma igång med säljstödet och du kan själv strukturera hur din säljpipe ska se ut och rubriksätta de olika stadierna som affärsmöjligheten ska gå igenom. Men vi har hjälpt dig lite på traven och baserat säljtavlan på att affärsmöjligheten alltid ska ha en tidsbestämd aktivitet. På så sätt slarvas inget bort utan ni har alltid full koll på att följa upp en potentiell kund.

Byggare.

Skapa affärsmöjligheter

Vad sägs om ett säljstöd där du kan förvandla en affärsmöjlighet till en arbetsorder och direkt skicka en offert? Det är precis så vårt CRM funkar.

Från lead till försäljning

I ditt säljstöd kan du sätta olika värden på affärsmöjligheten och ange hur sannolikt det är att det blir en försäljning. Då vet du vilka möjligheter du ska fokusera på att vinna först.

Kunder signerar digitalt

När möjligheten blir till försäljning skickar du dina offerter direkt från ditt säljstöd. I offertverktyget finns allt du behöver för att skapa en korrekt faktura. Allt från rabatter och ROT/RUT till fritext. Visa och dölj vilka fält du behöver för varje faktura. Du kan även hantera versioner i realtid. När du skickat offerten kan kunden signera digitalt med BankID.

Mobil som visar Tid i Spiris.

Säljstöd i mobilen

Vad har du alltid nära till hands? Jo, mobilen. Då är det skönt att mobilappen rymmer de flesta verktyg som finns i datorn, bland annat kontaktuppgifter och tidrapportering.

Potentiella kunder nära till hands

Genom att använda mobilappen har du alltid kontaktuppgifter till potentiella kunder nära till hands, vilket gör det möjligt att sköta din försäljning när tillfälle ges.

Andra nödvändiga funktioner i mobilappen

Eftersom du alltid har mobilen med dig kan du hantera din tidrapport och registrera utlägg, materialåtgång, kostnader etc direkt efter avslutat pass. Så slipper du hantera postitlappar, eller i värsta fall hålla koll på allt i huvudet.

Tid

229 kr/mån

Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp därifrån.

  • Tidredovisning för faktura- och löneunderlag
  • Projekthantering
  • Fullfjädrad app
  • Enkel uppföljning

Tid & Projektplanering

389 kr/mån

Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp därifrån.

Allt från Tid 

  • Komplett projekthantering
  • Verktyg för planering av din personal
  • Överblick över hela säljprocessen
  • Offerter med digital signering
  • Lagra dokument digitalt
  • Budget, uppföljning, utvärdering och analys

Tid
Tid & Projektplanering

Tidrapportering

Attest

Enkel attestering med möjlighet till attestering i flera steg; projektledaren attesterar tiderna på sina projekt och attestansvariga attesterar tiderna för sina medarbetare.

Flexbank

Tidsaldot justeras automatiskt om du arbetat mer eller mindre än du skulle ha gjort och programmet håller koll på detta via tidbanken.

Frånvaro & frånvaro i period

Enkel hantering oavsett om du registrerar frånvaro per dag eller under en period.

Interntid & arbetsmoment

Allt som registreras i programmet behöver inte ske via projekt, därför erbjuder Tid bra flöden för att hantera interna registreringar och moment.

Intranät

Via flödet Nyheter & rutiner blir delningen av intern information en barnlek!

Kvitto & företagsinköp

Registrera inköp som gjort för projektets räkning för att få korrekta kostnader samt underlag för löne- och fakturaunderlag. Självklart finns det även möjlighet att få ut bokföringsunderlag för dessa för att förenkla bokföringen.

Körjournal

Slipp en manuell journal i tjänstebilen! I Tid sammanställs informationen direkt systemet utifrån de registreringar som görs på bilen.

Lönetillägg & ersättningar

Ob-ersättning och jour-risktillägg registrerar medarbetaren snabbt och enkelt.

Maskin & utrustning

Missa inte att ta betalt för maskintiden! Du registrerar tiden som maskinen använts och blir på det sättet automatiskt underlag för vidare fakturering.

Milersättning lön

Den anställde registrerar de sträcka som de kört och hamnar automatiskt på löneunderlaget.

Privata utlägg

Utlägg som den anställde ska få utbetalt för registreras enkelt via app eller webb och blir sedan underlag för löneutbetalningen.

Integration & samarbete

Fördelning projekt och resultatenhet till lön

Genom registreringarna som dina medarbetare gör får du enkelt fördelning av resultatenhet samt projekt.

Löneunderlag

Utifrån de tidsregistreringar och utlägg som dina medarbetare gör får du enkelt ut ett löneunderlag som du läser in. Slipp manuella knapptryck och minska risken för fel!

Integration mot Bokföring & Fakturering eller Visma Administration

Genom den smidiga integrationen kan du enkelt få över information om fakturaunderlag eller andra ändringar som du gör i kontakt eller projektregister.

API-integration

Vi har massor av möjligheter att koppla på andra funktioner och tjänster.

Samarbete med redovisningsbyrå (partnerportal)

Din byrå har möjlighet att skapa en kostnadsfri partnerportal som gör det möjligt för er att enkelt samarbeta på den nivå som passar er.

Projekt & fakturering

Debitering

Debitera enkelt kunden för tid och övriga kostnader i projektet. Du får full koll på vad som är debiterbart och ej debiterbart och kan följa upp så att det läggs tid på rätt saker.

Elektronisk signering av dokument

För de filer du laddar upp på projektet erbjuder vi e-signering så att du enkelt kan skicka dessa till kund. Självklart finns det möjlighet för signering via bankid för extra säkerhet. Du följer signeringsflödet hela vägen, kan följa upp om dokumentet inte signeras och skicka påminnelse om signering inte genomförts.

Fakturering med fastpris, löpande fakturering & flexibel prissättning

Välj den prissättning som passar dig! Arbetar du med fastpris kan du enkelt välja om allt ska ingå i fastpriset eller om ex utlägg ska debiteras separat. Välj om du vill sköta prissättningen genom generella prislistor eller via prissättning per aktivitet eller medarbetare.

Materialåtgång

Håll koll på hur mycket material du använt på projektet för att hålla koll på kostnaden samt få underlag till fakturering mot kund.

ÄTA (bygg)

Möjlighet att skapa ÄTA-projekt för att särskilja dessa från ursprungsprojektet. Du kan dessutom välja om du vill följa upp det enskilda ÄTA-projektet eller alla projekt som ligger under ett samlingsprojekt.

Planering & uppföljning

Budget/Kalkyl

Möjlighet att skapa ekonomisk budget i flera versioner för att följa upp projektet hela vägen. Gör en kalkyl för arbetade timmar totalt, per deltagare eller per aktivitet, genom att lägga till varningar kan du även få en upplysning om rapporterade timmar överstiger ett visst antal.

Standardrapporter

Med våra rapporter blir din uppföljning enklare och du har full översikt för att underlätta projektredovisningen.

Analysverktyg

Med vårt analysverktyg kan du enkelt analysera tiden efter dina behov. Filtrera fram det som är intressant för din verksamhet och skapa mallar om det är analyser du vill göra varje månad.

Projektplanering via uppgifter och checklistor

Använd de smarta uppgiftstavlorna som bygger på Kanban-metoden och få total överblick över uppgifterna inom projektet. Ha full koll på att allt löper på enligt plan och följ upp varje uppgift genom estimat och nedlagd tid.

Samlingsprojekt

Genom att arbeta med samlingsprojekt följer du enkelt upp flera projekt gemensamt både när det gäller lönsamhet, tid och uppgifter.

Säljstöd och offertverktyg

Hantera allt från första kontakt till offert och genomfört uppdrag! Säljtavlan ger dig full överblick över dina affärer och du riskerar aldrig att något faller mellan stolarna! Signering av offerten kan självklart ske elektroniskt och när det blir en affär skapar du enkelt ett projekt utifrån affärsmöjligheten.

Resursplanering

Slipp exceldokument när du ska planera dina resurser! Genom vår resursplanering får du fullständig överblick över beläggning och dina anställdas tid.

Avtalshantering

Ditt eget digitala arkiveringsskåp där du har allt samlat på ett ställe oavsett om det rör interna eller externa avtal. Du kan enkelt lägga till ett bevakningsdatum för att få en påminnelse på din startsida om avtalet behöver förnyas och signeringen av avtalet sker digitalt och enkelt.

Användarlicenser

Light

Rapportera interntid, avvikelser, resor, utlägg och trakamente. 

39 kr/mån 39 kr/mån

Basic

Allt från Light + lägga upp nya projekt, rapportera tid och material. 

109 kr/mån 119 kr/mån

Standard

Allt från Basic + se ekonomisk data, hantera kontakter och attestera tid. 

179 kr/mån 229 kr/mån

Total 

Allt från Standard + hantera systeminställningar, fakturera, exportera löneunderlag och ta ut rapporter. En Total-användare ingår alltid. 

229 kr/mån 389 kr/mån

Integrationer & tillval

Bokföring & Fakturering Fr. 139 kr/mån Fr. 139 kr/mån
Visma Administration Fr. 448 kr/mån Fr. 448 kr/mån
Påminnelse via sms 1 kr/per sms 1 kr/per sms
E-signering av dokument Fr. 16 kr/st Fr. 16 kr/st
Kvittotolkning 119 kr/mån 119 kr/mån

Mobilapp

iOS och Android

Via den smarta appen kan du snabbt och enkelt registrera dina tider och utlägg var som helst, när som helst.

Språkstöd för engelska i appen

Appen finns tillgänglig på engelska vilket gör den lättanvänd oavsett vilket språk som föredras.

Mer om säljstöd och CRM som måste nämnas

Snacka med dina kunder

När dina säljare skickar offerter direkt från ert säljstöd kan säljaren och dess kunder kommunicera direkt i partnerportalen. Smart och smidigt att ha all kommunikation och versioner i samma säljstöd.

Bättre tillsammans

Använd Tid & Projektplanering tillsammans med Bokföring & Fakturering så går faktureringen som en dans. Och du kan alltid känna dig trygg med att alla timmar och olika kostnader från dina projekt är inrapporterade. 

Koll på lönen

Har anställda kostnader eller arbetat övertid som inte ska läggas på projekt? Eller har du anställda som bara ska rapportera interntid? Då rapporterar de på samma ställe och du kan enkelt ta ut löneunderlag som du matar in i ditt lönesystem.

För dig som redovisningsbyrå

Om du har kunder med behov av Tid & Projektplanering kan du enkelt samarbeta med dem i Spiris via partnerportalen i programmet, helt kostnadsfritt. Skapa ett testkonto och välj “Redovisningsbyrå” för att få tillgång till partnerportalen och börja ert digitala samarbete direkt.

Glad kvinna med symboler.

Kan vi hjälpa dig?

Vill du veta mer om hur Tid & Projektplanering i Spiris kan hjälpa dig? Ring oss. Du kan också boka in dig på på en digital visning. Det är helt kostnadsfritt och vi visar alla de smartaste funktionerna.