Projekthanteringssystem

Smart projekthantering

Upptäck ett smart och enkelt projekthanteringssystem. Prova gratis!

Glad kille med illustrationer.
Megafon med illustration.

Full koll på projekten

Med smart projektplanering får du stenkoll på projektets alla delar. Du ser tydligt hur arbetsflödena ser ut och det blir enkelt att kommunicera internt. Du kan såklart sköta din projekthantering både i datorn och mobilappen. 

All projekthantering på ett ställe

I Spiris lägger du upp projektets medlemmar, deras uppgifter, start-/slutdatum, checklistor och allt annat ni behöver och taggar sedan respektive anställd. Anställda kan kommentera och ladda upp filer i projektet så all kommunikation sköter ni i Spiris.

Anställda kan även tidrapportera sina aktiviteter direkt på projektet. Allt för att du ska få koll på intäkter och kostnader och kunna fakturera rätt till kund. 

Person med hantel och illustrationer.

Uppföljning av projekt

I Spiris får du snabbt en överblick över resultat, intäkter och kostnader - i realtid. Busenkel utvärdering av projektet, helt enkelt. Det gör er snabbfotade och kan göra justeringar i projektet om ni är på väg åt fel håll. Projektets nyckeltal finns även i mobilen, såklart.

Tidregistrera i mobilen.

Projekthantering i mobilen

Ta med dig projekthanteringen var du än går. Vissa av våra kunder använder inte ens datorn.

Registrera mer uppgifter

Med appen kan du fota olika avvikelser och lägga in direkt i projektet som arbetsdorder. Och du får koll på både arbetsordrar och ÄTA. Sen blir det enkelt att ta ut korrekt fakturaunderlag. 

Snabb tidrapportering

I appen kan du hantera din tidrapport och registrera utlägg, materialåtgång, kostnader etc direkt efter avslutat pass. Så slipper du hantera det manuellt med papper och penna.

Tid

229 kr/mån

Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp därifrån.

  • Tidredovisning för faktura- och löneunderlag
  • Projekthantering
  • Fullfjädrad app
  • Enkel uppföljning

Tid & Projektplanering

389 kr/mån

Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp därifrån.

Allt från Tid 

  • Komplett projekthantering
  • Verktyg för planering av din personal
  • Överblick över hela säljprocessen
  • Offerter med digital signering
  • Lagra dokument digitalt
  • Budget, uppföljning, utvärdering och analys

Spiris
Tid
Tid & Projektplanering

Tidrapportering

Attest

Enkel attestering med möjlighet till attestering i flera steg; projektledaren attesterar tiderna på sina projekt och attestansvariga attesterar tiderna för sina medarbetare.

Flexbank

Tidsaldot justeras automatiskt om du arbetat mer eller mindre än du skulle ha gjort och programmet håller koll på detta via tidbanken.

Frånvaro & frånvaro i period

Enkel hantering oavsett om du registrerar frånvaro per dag eller under en period.

Interntid & arbetsmoment

Allt som registreras i programmet behöver inte ske via projekt, därför erbjuder Tid bra flöden för att hantera interna registreringar och moment.

Intranät

Via flödet Nyheter & rutiner blir delningen av intern information en barnlek!

Kvitto & företagsinköp

Registrera inköp som gjort för projektets räkning för att få korrekta kostnader samt underlag för löne- och fakturaunderlag. Självklart finns det även möjlighet att få ut bokföringsunderlag för dessa för att förenkla bokföringen.

Körjournal

Slipp en manuell journal i tjänstebilen! I Tid sammanställs informationen direkt systemet utifrån de registreringar som görs på bilen.

Lönetillägg & ersättningar

Ob-ersättning och jour-risktillägg registrerar medarbetaren snabbt och enkelt.

Maskin & utrustning

Missa inte att ta betalt för maskintiden! Du registrerar tiden som maskinen använts och blir på det sättet automatiskt underlag för vidare fakturering.

Milersättning lön

Den anställde registrerar de sträcka som de kört och hamnar automatiskt på löneunderlaget.

Privata utlägg

Utlägg som den anställde ska få utbetalt för registreras enkelt via app eller webb och blir sedan underlag för löneutbetalningen.

Integration & samarbete

Fördelning projekt och resultatenhet till lön

Genom registreringarna som dina medarbetare gör får du enkelt fördelning av resultatenhet samt projekt.

Löneunderlag

Utifrån de tidsregistreringar och utlägg som dina medarbetare gör får du enkelt ut ett löneunderlag som du läser in. Slipp manuella knapptryck och minska risken för fel!

Integration mot Bokföring & Fakturering eller Visma Administration

Genom den smidiga integrationen kan du enkelt få över information om fakturaunderlag eller andra ändringar som du gör i kontakt eller projektregister.

API-integration

Vi har massor av möjligheter att koppla på andra funktioner och tjänster.

Samarbete med redovisningsbyrå (partnerportal)

Din byrå har möjlighet att skapa en kostnadsfri partnerportal som gör det möjligt för er att enkelt samarbeta på den nivå som passar er.

Projekt & fakturering

Debitering

Debitera enkelt kunden för tid och övriga kostnader i projektet. Du får full koll på vad som är debiterbart och ej debiterbart och kan följa upp så att det läggs tid på rätt saker.

Elektronisk signering av dokument

För de filer du laddar upp på projektet erbjuder vi e-signering så att du enkelt kan skicka dessa till kund. Självklart finns det möjlighet för signering via bankid för extra säkerhet. Du följer signeringsflödet hela vägen, kan följa upp om dokumentet inte signeras och skicka påminnelse om signering inte genomförts.

Fakturering med fastpris, löpande fakturering & flexibel prissättning

Välj den prissättning som passar dig! Arbetar du med fastpris kan du enkelt välja om allt ska ingå i fastpriset eller om ex utlägg ska debiteras separat. Välj om du vill sköta prissättningen genom generella prislistor eller via prissättning per aktivitet eller medarbetare.

Materialåtgång

Håll koll på hur mycket material du använt på projektet för att hålla koll på kostnaden samt få underlag till fakturering mot kund.

ÄTA (bygg)

Möjlighet att skapa ÄTA-projekt för att särskilja dessa från ursprungsprojektet. Du kan dessutom välja om du vill följa upp det enskilda ÄTA-projektet eller alla projekt som ligger under ett samlingsprojekt.

Planering & uppföljning

Budget/Kalkyl

Möjlighet att skapa ekonomisk budget i flera versioner för att följa upp projektet hela vägen. Gör en kalkyl för arbetade timmar totalt, per deltagare eller per aktivitet, genom att lägga till varningar kan du även få en upplysning om rapporterade timmar överstiger ett visst antal.

Standardrapporter

Med våra rapporter blir din uppföljning enklare och du har full översikt för att underlätta projektredovisningen.

Analysverktyg

Med vårt analysverktyg kan du enkelt analysera tiden efter dina behov. Filtrera fram det som är intressant för din verksamhet och skapa mallar om det är analyser du vill göra varje månad.

Projektplanering via uppgifter och checklistor

Använd de smarta uppgiftstavlorna som bygger på Kanban-metoden och få total överblick över uppgifterna inom projektet. Ha full koll på att allt löper på enligt plan och följ upp varje uppgift genom estimat och nedlagd tid.

Samlingsprojekt

Genom att arbeta med samlingsprojekt följer du enkelt upp flera projekt gemensamt både när det gäller lönsamhet, tid och uppgifter.

Säljstöd och offertverktyg

Hantera allt från första kontakt till offert och genomfört uppdrag! Säljtavlan ger dig full överblick över dina affärer och du riskerar aldrig att något faller mellan stolarna! Signering av offerten kan självklart ske elektroniskt och när det blir en affär skapar du enkelt ett projekt utifrån affärsmöjligheten.

Resursplanering

Slipp exceldokument när du ska planera dina resurser! Genom vår resursplanering får du fullständig överblick över beläggning och dina anställdas tid.

Avtalshantering

Ditt eget digitala arkiveringsskåp där du har allt samlat på ett ställe oavsett om det rör interna eller externa avtal. Du kan enkelt lägga till ett bevakningsdatum för att få en påminnelse på din startsida om avtalet behöver förnyas och signeringen av avtalet sker digitalt och enkelt.

Integrationer & tillval

Bokföring & Fakturering Fr. 139 kr/mån Fr. 139 kr/mån
Visma Administration Fr. 448 kr/mån Fr. 448 kr/mån
Påminnelse via sms 1 kr/per sms 1 kr/per sms
E-signering av dokument Fr. 16 kr/st Fr. 16 kr/st
Kvittotolkning 119 kr/mån 119 kr/mån

Mobilapp

iOS och Android

Via den smarta appen kan du snabbt och enkelt registrera dina tider och utlägg var som helst, när som helst.

Språkstöd för engelska i appen

Appen finns tillgänglig på engelska vilket gör den lättanvänd oavsett vilket språk som föredras.

Vanliga frågor om projekthantering

För dig som redovisningskonsult rekommenderar vi att du köper vårt byråpaket Visma Smarta Byrån där du kan lägga till Visma Tid och samarbeta med din kund kostnadsfritt via partnerportalen. I paketet ingår dessutom alla våra populära produkter som Visma eEkonomi och Visma Advisor.

Vårt program Visma Tid finns i två versioner Visma Tid Smart eller Visma Tid Pro beroende på vilka behov du har. Båda två varianterna är moderna program som är webbaserade. Båda alternativen används med fördel ihop med bokföringen i Visma eEkonomi. Har du inte redan upptäckt fördelarna med Visma eEkonomi går det såklart även att använda Visma Tid fristående, med inläsning av bokföringsdata från ditt bokföringsprogram via en SIE-fil.

Läs mer om Visma Tid Smart och Visma Tid Pro.

Ja, vi hjälper dig igång på en mängd olika sätt. Bland annat med introduktionskurs, snabbutbildning med vår support och instruktionsfilmer.

Du får självklart gratis support när du köpet ett Visma-program. Vi kan hjälpa dig på telefon, via chatt eller om du ställer en fråga i vårt stora supportforum.

Visma Tid stödjer Enskild Firma och Aktiebolag (K2 och K3).

Vi stödjer för närvarande inte föreningar eller handelsbolag utan rekommenderar er att kontakta vår försäljningsavdelning på 0470-70 61 00 för att få veta mer om lokalt installerade Visma Tid.

Glad kvinna med symboler.

Kan vi hjälpa dig?

Vill du veta mer om hur Tid & Projektplanering i Spiris kan hjälpa dig? Ring oss. Du kan också boka in dig på på en digital visning. Det är helt kostnadsfritt och vi visar alla de smartaste funktionerna.